vLm Zuid bezoekt MAG45 in Eindhoven


dinsdag 27 oktober 2015

Op 13 oktober heeft een goed bezochte en geslaagde sessie van vLm Regio Zuid bij MAG45 in Eindhoven plaats gevonden. MAG45 is een Supply Chain integrator. Dat wil zeggen dat MAG45 klanten kan ontzorgen door activiteiten over te nemen op het gebied van inkoop, logistiek en alle processen die daar mee te maken hebben. Zij doet dit voor ‘MRO klanten’ door te zorgen dat onderdelen voor onderhoud en reparatie gepland, besteld en geleverd worden. De andere klantengroep zijn ‘BOM klanten’. MAG45 verzorgt voor deze klanten de verwerving en tijdige aanlevering van onderdelen voor productie orders. Dit zijn doorgaans onderdelen die kritisch zijn voor produktie en waarvoor beschikbaarheid gegarandeerd dient te zijn.

De middag wordt afgetrapt met een inleidend betoog door de Algemeen Directeur, Dhr. Bauke Zeinstra, waarin hij in gaat op de historie van het bedrijf, ontstaan als de onderdelenleverancier voor de machines van Philips. Sindsdien is het bedrijf behoorlijk gegroeid met een wereldwijde foot print, ruim honderd klanten en een omzet die gedurende de jaren aanzienlijk gegroeid is.

Marc van de Ven, Directeur Fulfilment, laat zien hoe groot de scope van verschillende services is die aangeboden wordt aan klanten. Welke services bij klanten geïmplementeerd worden, is sterk afhankelijk van het soort business, de grootte van het bedrijf als ook de mate waarin een klant bereid is activiteiten uit te besteden. Het wordt wel duidelijk dat het goed ontzorgen van klanten een complexe aangelegenheid is.

Leon van Dijk (Sales Manager NL) en Albert van Weenum (Key Accountmanager) bespreken ieder een klantcasus, van respectievelijk een BOM- en een MRO klant. Uit beide casussen komt naar voren dat er een ontzettend groot verbeterpotentieel als ook een besparingspotentieel is indien de klant bereid is activiteiten uit te besteden en daarvoor te vertrouwen op de expertise van MAG45. Een zogeheten ‘quick scan’ en vervolgens ‘full scan’ bij een nieuwe klant geeft deze besparings- en efficiëntiemogelijkheden concreet weer, zodat een realistische overweging tot samenwerking kan worden gemaakt. Ook het draagvlak voor de onontbeerlijke proceswijzigingen wordt bij deze analyses duidelijk in beeld gebracht. Wanneer de klant het potentieel ziet dat MAG45 voor hen kan realiseren, willen ze na de eerste implementatie vaak de dienstverlening al laten uitbreiden.

De gasten kregen een boeiend verhaal voorgeschoteld. Er waren veel vragen uit het publiek en middels stellingen werden de gasten extra uitgedaagd tot interactiviteit. En met een goed verzorgde middag met allerlei hapjes en drankjes beloonde MAG45 de gasten voor hun komst en interesse.